loading

Pokaż informacje
Studio SG

Opublikowany Wrzesień 2, 2016

Brief – jako podstawa pracy z klientem

Współpraca klienta z agencją to proces wzajemnego poznawania się oraz nauki jak poprawnie się komunikować w procesie współpracy. Zadaniem klienta jest przekazywanie konkretnych, szczegółowych informacji agencji dotyczących marki m.in jej otoczenia, grupy docelowej, zalet, wad, dotychczasowych działań itd. Agencja na podstawie zebranych materiałów od klienta tworzy Brief kreatywny dla działu kreatywnego, na podstawie którego powstają pierwsze projekty graficzne.

BRIEF

Klient odpowiada za precyzyjne przekazanie swojego pomysłu agencji. To na podstawie tego powstają pierwsze projekty.

Brief jest podstawą rozpoczęcia pracy jak i jej zakończeniem. Zawiera on główne problemy, których rozwiązaniem powinien być dany projekt. Dlatego bardzo często używa się go również jako narzędzie weryfikujące i sprawdzające zgodność założeń.

Elementy briefu

Prezentacja marki:

  1. Grupa docelowa
  2. Pozycjonowanie
  3. Wartości marki
  4. Styl komunikacji
  5. Claim

Brief reklamowy:

  1. Kontekst rynkowy
  2. Cele marketingowe i reklamowe
  3. Elementy obowiązkowe przekazu
  4. Adresaci reklamy
  5. Główna idea komunikacyjna wraz z RtB
  6. Wsparcie
  7. Produkt
  8. Aspekty prawne
  9. Harmonogram czasowy
  10. Budżet

Rozwinięcie zagadnień znajdziecie:  Brief dla klienta – Studio SG 

Wpis stworzony w oparciu o:”Strategia reklamowa”, K. Janiszawska, J.Kall

 

 

Katarzyna Gołyńska

0 Opinii

Dodaj komentarz